Lõuna-Korea - milline on parim viis reisimiseks

Lõuna-Korea

Lõuna-Koreas on keerukas ja kvaliteetne ühistranspordisüsteem, samuti teed ja maanteed. Hoolimata väikestest erinevustest Euroopa või Ameerika transpordist, harjutate Korea süsteemiga kiiresti ja leiate, et siin reisimine on isegi välisturistidele väga lihtne.

Võrdle autorendi hindu

Lõuna-Koreas saate kasutada riigisiseseid lennureise, kiirrongide ja kohalike raudteede, kaasaegsete kaugliinibusside ja ühistranspordi võimalusi.

Autoga Lõuna-Koreas

Kuigi Korea ühistranspordisüsteem on keerukas ja laialt levinud ka väljaspool suuremaid linnu, on auto rentimine lihtsalt kõige tõhusam ja mugavam võimalus, kui soovite uurida Korea maapiirkondi, mägipiirkondi ja rannikut.

Isegi väliskülalised saavad Lõuna-Koreas autot rentida ilma suurema paberimajanduseta.

Üksikasjalikku teavet autoga reisimise kohta leiate peatükist Autorent Lõuna-Korea.

Siseriiklik õhutransport

Vaatamata Lõuna-Korea suhteliselt väikesele suurusele ja heale maismaatranspordile, on olemas ka tihe riigisisene lennuliiklus. Kokku on Lõuna-Koreas 15 lennujaama, mis pakuvad regulaarlende.

Lennukiga lendamine mandriosas on harva tasuv, kuid kulud on mõnel marsruudil täiesti konkurentsivõimelised rongide ja bussidega, eriti kui reisite käsipagasiga.

Lennukiga mandriosas

Seoul-Gimpo GMP lennujaam on peamine siselendude sõlmpunkt, kusjuures Jeju saar ja Busan on kõige levinumad sihtkohad. Sellel marsruudil lennatakse 2-3 korda tunnis ja ühe suuna piletid, kui need ostetakse vähemalt kuu aega ette, maksavad alates 25 USA dollarist.

Mandrile suunduvad lennud toimuvad ka Ulsanisse, Gwangjusse, Muani ja Pohangi.

Leidke lende ümber Korea

Mandrireisi teenindavad enamasti Air Busan, Korean Air, Jin Air ja Jeju Air. Hi Air lisab lende väiksematesse linnadesse.

Maailma kõige tihedama liiklusega lennuliin Seoul - Jeju

Korea riigisisene lennuliiklus on mitu aastat hoidnud üht maailma numbrit. Liin Souli Gimpo lennujaamast populaarsele puhkusesaarele Jejule on maailma kõigi aegade kõige tihedamini kasutatav lennuliin.

Umbes tunnise pikkusega liinil toimub tipphooajal kuni 200 lendu päevas. See tähendab, et liinil on ilma liialduseta lühemad intervallid kui näiteks Souli metroos.

Edasi-tagasi pileti keskmine hind Soulist Jejule jääb 100 ja 180 usd vahele.

Kõige odavamaid pileteid pakuvad tavaliselt T'Way Airlines, Air Busan, Jeju Air ja Jin Air, kõige rohkem ühendusi pakuvad Korean Air, Asiana Airlines ja Air Seoul.

Rongid ja kiirrongid

Lõuna-Koreas on üle 5000 km raudteeliini, mis ühendab enamikku suuremaid linnu. Kohalikud liinid maapiirkondadesse on siiski minimaalsed, nii et Korea raudteed toimivad peamiselt kiirete pikamaareiside vahendina.

Korea raudteesüsteem on väga kaasaegne, uued, puhtad ja väga usaldusväärsed rongid. Raudteevõrk jaguneb tavalisteks ja kiirliinideks.

Kiirrongidega saab Korea Vabariigis sõita järgmistel raudteelõikudel:

  • Seoul - Cheonan - Daejeon - Daegu - Ulsan - Busan (maksimaalne kiirus 305 km/h).
  • Seoul - Cheonan - Iksan - Gwangju (maksimaalne kiirus 305 km/h).
  • Seoul - Manjong - Pyeongchang - Gangneung (max. kiirus 260 km/h)
  • Seoul - Wonju - Yeongju - Gyeongju - Busan (maksimaalne kiirus 260 km/h)

Lõuna-Koreas tegutseb kaks raudtee-ettevõtjat.

Korail koos KTX kiirrongidega

Riigile kuuluv ettevõte opereerib nii KTXi kiirrongide kui ka tavapäraste stop-and-go liinidega kõigil riigi liinidel.

Korail jagab rongid mitmesse gruppi ja juba pileti broneerimisel saab järeldada, kui kiire ja hea teenus on:

  • KTX-Sancheon - tipptasemel kiirrongid kiirusega üle 300 km/h.
  • KTX-I - vanemad kiirrongid, mis põhinevad Prantsuse TGV-üksustel ja on mõeldud kiiruseks üle 300 km/h.
  • KTX-Eum - kaasaegsed kiirrongid sekundaarsetel kiirliinidel kiirusega kuni 260 km/h.
  • ITX - suure võimsusega kaasaegsed rongid kiiruseks kuni 200 km/h
  • Saemaul - tavaline vedurivagunitega rong, mis oli kuni kiirrongide kasutuselevõtmiseni kõige kiirem rong, tänapäeval sõidavad nad sekundaarsetel liinidel ekspressrongidena.
  • Mugunghwa - vedurivagunitega tavarong, kõige aeglasemalt peatuvad rongid, mis peatuvad enamikus jaamades marsruudil.
  • Nuriro - sarnaselt Mugunghwale aeglased rongid, millel kasutatakse moodsamaid veeremite ühikuid.

Piletid ja hinnad

Pileteid rongile saab osta veebis ametlikul veebisaidil letskorail.co.kr või jaamas enne väljumist.

Traditsioonilised mehitatud piletikassad ja ingliskeelsed piletiautomaadid on kõikjal saadaval. Mõned automaadid töötavad ainult Korea krediitkaartidega, teised aga ainult välismaiste krediitkaartidega, kuid need on alati selgelt märgistatud.

Piletihinnad on internetis ja kohapeal võrdselt kallid, kuid kui reisite kiirrongiga tiheda liiklusega ajal (hommikul, pärastlõunal, reedel, pühapäeval) ja peate rongiga sõitma täpselt õigel ajal, soovitame osta piletid internetis. Võib juhtuda, et mõned rongid müüakse välja mitu päeva ette. See ei ole siiski suur probleem, sest põhiliinidel on palju ronge.

Võite kasutada ka Koraili rakendust (Google Play / App Store).

Internetis ostetud piletit ei ole vaja välja printida. Teil on vaja vaid mobiiltelefoni salvestatud QR-koodi, kuid enamikul juhtudel ei ole seda isegi vaja. Teie piletile on alati märgitud auto number ja istekoha number. Konduktor lihtsalt kõnnib rongis ringi ja kontrollib, kas teie ostetud istekohad on hõivatud. Pileteid kontrollitakse ainult siis, kui esineb lahknevusi.

Lisaks on kõik rongid varustatud tasuta WiFi-ühendusega, nii et juurdepääs piletile telefonis on tagatud ka ilma Korea SIM-kaardita.

Näited piletihindade ja sõiduaegade kohta:

  • Seoul - Busan
    • KTX ekspressrong sõidab 2:40 ja maksab 59 800 krw.
    • ITX ekspressrong sõidab 4:45 ja seisab 42 600 krw
    • Mugunghwa peatuse rong sõidab 5:50 ja seisab 28 600 krw
  • Seoul - Mokpo: marsruudil sõidavad ainult KTXi ekspressrongid, mille sõiduaeg on umbes 2:40 ja hind 53 100 krw
  • Seoul - Yeosu: marsruudil sõidavad ainult KTXi ekspressrongid, mille sõiduaeg on umbes 3:15 ja hind 47 500 krw.
  • Seoul - Gangneung: marsruudil sõidavad ainult KTX-EUM kiirrongid, mille sõiduaeg on umbes 2:00 ja hind 27 600 krw.
  • Seoul - Pyeongchang: marsruudil sõidavad ainult KTX-EUMi kiirrongid, sõiduaeg on umbes 1:30 ja hind 19 700 krw.
  • Busan (Bujeon) - Mokpo: marsruudil sõidavad ainult Mugunghwa rongid, sõiduaeg on umbes 6:40 ja hind 24 500 krw.

SRT

Super Rapid Train (lühendatult SRT) on eraettevõtja, mis opereerib ainult kiirrongidega Soulile ja sealt tagasi Korea peamistel liinidel.

Erinevalt riigi omanduses olevast Seoul Koraili vedajast ei peatu see Souli kesklinnas asuvas peamises Seouli jaamas, vaid peatub Suseo jaamas linna kaguosas asuvas äärelinnas. SRT rongid sõidavad järgmistel liinidel:

  • Suseo (Seoul) - Cheonan - Daejeon - Daegu - Ulsan - Busan.
  • Suseo (Seoul) - Cheonan - Iksan - Gwangju - Mokpo.

Marsruudil Soulist Busanisse sõidab päevas kuni 40 rongi, Mokposse aga 20 rongi päevas.

Piletid ja hinnad

Nagu Koraili puhul, saab pileteid osta internetis aadressil etk.srail. kr ja jaamades piletikassadest või müügiautomaatidest. Hind on internetis ja kohapeal ostetud piletite puhul sama.

Kaugemad jaamad Seoulis kompenseerivad Korailist madalamaid piletihindu:

  • Seoul Suseo - Busan: 52 300 krw.
  • Seoul Suseo - Mokpo: 46 100 krw

Kaugliinibussid

Bussiga saab sõita praktiliselt kõikjale. Bussid sõidavad suurematesse linnadesse 15 minutit ja väiksematesse linnadesse ja küladesse tund aega.

Kaugliinibussid on väga mugavad ja erinevalt Euroopa või Ameerika bussidest on neil üks koht vähem reas (2+1 paigutus), mis loob palju rohkem ruumi.

Liinidel, kus sõidavad ka kiirrongid, konkureerivad bussid hinna poolest. Kuid eriti rannikuäärsetes turismiobjektides, aga ka mägedes on bussid ainus võimalik transpordivahend.

Kaugliinibussid jagunevad Lõuna-Koreas kahte tüüpi: ExpressBus ja InterCityBus. Suuremates linnades on alati mitu bussijaama, mida kirjeldame näiteks Souli või Busani reisi juhis.

InterCity bussid konkureerivad mõnel liinil isegi ExpressBussidega, seega tasub alati võrrelda sõiduplaane ja hindu allpool toodud kahe veebilehe kaudu.

Expressbus

Ekspressbussid sõidavad Korea suuremate linnade vahelistel liinidel (kuid eriti Soulist) ja konkureerivad sageli rongidega. Need sõidavad enamasti kiirteedel ja nende peatused on minimaalsed.

Pileteid saab osta enne väljumist bussijaamast või kobus.co.kr veebisaidilt. Kuigi mitu ettevõtet sõidab erinevatel liinidel, ei pea te külastama erinevaid veebisaite või kioskeid. Kõik on integreeritud ühte piletikassasse või ühele kobus.co.kr veebisaidile.

Peamistel liinidel ei ole vaja pileteid ette osta. Ühenduste arv on suur ja kõikidel liinidel on praktiliselt võimatu leida hõivatuid.

Hinnad on alati kehtestatud liinide kaupa ja need on kõigil ettevõtetel ühesugused. Neid liigitatakse ainult busside kvaliteedi järgi, mis jagunevad Economy, Excellent ja Premium. Tegelikkuses on erinevused siiski väikesed ja Economy bussid on mugavuse poolest juba suurepärased ning jäävad kaugele näiteks Euroopa või Ameerika kaugliinidest.

Näited hindade (kõige odavam Economy klass) ja sõiduaegade kohta:

  • Seoul - Busan: 4 tundi, hind 25 400 krw.
  • Seoul - Mokpo: 4 tundi, hind 23 100 krw.
  • Seoul - Sokcho: 2:20, hind 16 400 krw.
  • Seoul - Pohang: 3:40, hind 22 100 krw.

InterCityBus

InterCity sarnaselt mugavad kaugbussid sõidavad väiksematesse linnadesse, kuid nad seisavad siiski linnalähiliikluse tasemest kõrgemal ja on spetsialiseerunud pikematele liinidele, sarnaselt ekspressbussidele. Reaalses elus ei suuda reisija InterCity- ja ekspressbussil suurt vahet teha.

Pileteid saab osta enne väljumist bussijaamas või internetis aadressil intercitybuse.tmoney.co.kr. Kuigi mitu ettevõtet teenindavad erinevaid liinideid, ei pea külastama erinevaid veebilehti või kioskeid. Kõik on integreeritud ühte piletikassasse või ühele veebisaidile intercitybuse.tmoney.co.kr.

InterCity bussid sõidavad sageli väga tihedalt.

Näited hindade ja sõiduaegade kohta:

  • Seoul - Sokcho: 2:20, hind 20 600 krw.
  • Seoul - Donghae: 2:50, hind 25 600 krw.
  • Busan - Wando: 3:40, hind 36 900 krw.
  • Busan - Mokpo: 3:40, hind 34 600 krw.
  • Busan - Gangneung: 5:00, hind 39 900 krw

Erinevalt ekspressbussidest ei sõida InterCity bussid mitte ainult Soulist, vaid kõigist suurematest Korea linnadest igal ajal üle kogu riigi.

InterCity bussid sõidavad üle kogu maailma.

Korea linnades on hästi arenenud ühistranspordisüsteem. Metrood on 6 linnas (Seoul, Busan, Daejeon, Daegu, Gwangju ja Incheon). Ülejäänud linna- ja linnalähitranspordi eest hoolitsevad sajad ja tuhanded bussiliinid.

Trammiliiklus ei toimi üheski Korea linnas.

  • Üksikasjalik teave Souli transpordi kohta
  • Busani transpordi üksikasjad

Transpordikaardid

Kui teate ette, et hakkate liikuma mitmes linnas ja selle ümbruses ning kavatsete kasutada ühistransporti ulatuslikumalt, soovitame kindlasti osta T-Money (Seoul) või Cashbee (Busan ja riigi lõunaosa) transpordikaardi kohe lennujaamas.

Mõlemad kaardid ühilduvad omavahel ja toimivad kõigis Korea transpordisüsteemides.

Kõigepealt tuleb osta 4 000 krw eest tühi T-Money kaart (või Korea Tour Card'i turistiversioon) või Cashbee. Seejärel laadite kaardi valitud summa võrra üles mis tahes piletiautomaadis üle riigi või 7-Eleveni või emart24i müügipunktis, mida leidub kõikjal, sealhulgas ka kõige väiksemates külades.

Kui te kavatsete teha vähemalt 4 ühistranspordisõitu päevas, siis kulutab see umbes 6 000-7 000 krw päevas.

Seejärel kasutate kaarti maksmiseks metroo pöörmepunktides (alati jaama sisenemisel ja sealt väljumisel) ja kõikides bussides üle kogu riigi. Linna- ja linnaliinidel sisenete alati esiuksest ja "koputate" oma kaarti juhi juures asuvasse valideerijasse. Ärge unustage väljumisel vajutada oma kaarti tagaukse juures asuvale valideerijale. Ainult nii saab piletihindu õigesti arvutada.

Parvlaevad

Koreas on väga ulatuslik parvlaevade ja laevade võrgustik, mis ühendab ranniku- ja välissaari mandriga ja üksteisega.

Üksikutel laevafirmadel ja sadamatel ei ole tavaliselt oma veebilehti, seega on sõiduplaanide eelnev väljaselgitamine üsna keeruline distsipliin. Fakt on aga see, et praamipileteid ei pea kunagi ette ostma, neid piisab alati enne kruiisi ostmisest kohapeal.

Hinnad on subsideeritud ja seetõttu madalad. Üldiselt ja väga ligikaudselt tuleb 1 tunnine praamisõit välja umbes 5 500 krw.

Suurimad sadamad on Mokpo, Incheon, Donghae, Pohang, Wando. Kuid kaarti vaadates on selge, et kogu poolsaarel on sadu laevateid.

See artikkel võib sisaldada affiliate linke, millest meie toimetus võib saada vahendustasu lingi klikkimise eest. Vaata meie reklaamipoliitika lehekülge.