Egyptair B737: vanakooli äriklassi CAI-MUC läbivaatamine
Osa minu suurest reisist uues Lufthansa Allegris First Classis Jaapanisse hõlmas mitmeid piirkondlikke lende lennukitega, millel ei ole üldse First Class'i. Seega olid need vahemaandumised äriklassis.
Ostmine ja lendude valik
Kõige soodsama hinna saamiseks ostsin First Class pileti Kairost, kus mul oli valida kas Lufthansa otselend Frankfurti või Egipttairi lend Münchenisse, millele järgnes Lufthansa siselend Münchenist Frankfurti.
Loomulikult valisin teise variandi, et proovida Egyptairi regionaalset äriklassi, millega ma pole kunagi varem lennanud.
Algselt pidi lend Kairost Münchenisse toimuma uue äriklassiga Airbus A320neo lennukiga, kuid lõpuks toimus tüübivahetus ja ma lendasin Boeing 737-800 vanema vanakooli salongiga.
Kuidas selline äriklass välja näeb ja kas selle eest tasub üldse juurde maksta?
- Kairo CAI - München MUC
- Lennuaeg: 3 tundi 50 minutit
- Istekoht: 11A
- Lennuk: Boeing 737-800, SU-GEE
Lennule registreerimine lennujaamas
Registreerun Kairo lennujaamas, mis on Egyptairi peamine sõlmpunkt.
See tähendab, et Egyptairil on terve päeva jooksul avatud suur hulk letke ja ma saan registreerida rohkem kui 4 tundi enne väljalendu.
Paljud letid on mõeldud äriklassi reisijatele, nii et ma ei oota registreerimist 5 minutit.
Minu lõppsihtkoht on Tokyo, ümberistumiseks Münchenis on aega 2 tundi ja Frankfurdis 22 tundi. Mulle pakutakse võimalust lasta oma kohvrit kontrollida otse Tokyosse või ainult Frankfurti.
Võtan selle variandi ja registreerun ainult Frankfurdis, sest mul on vaja oma talvised asjad lahti pakkida - Frankfurdis kavatsen külastada kohalikke kuulsaid jõuluturge.
Egyptairil ja kõigil Star Alliance'i lennufirmadel on äriklassi reisijatele ja kuldkaardi omanikele spetsiaalne kiirtee passikontrollile. Siiski on seal rohkem inimesi kui tavalises järjekorras, nii et ma ei kasuta seda.
Kairo ootesaal ja pardaleminek
Enamik Egyptairi lende toimuvad terminalist 3, kus lennufirmal on oma ootesaalid.
Kahjuks on minu praegune lend Münchenisse 2. terminalist, nii et pärast passikontrolli läbimist liigun väiksematesse terminalidesse, kus Egyptair kasutab ainult lepingulist Plaza Premium Lounge'i.
See on väike ja mitte eriti hästi varustatud ootesaal, mis on sageli täis ja tunduvalt ebamugav. Tegelikult on see koridorist eraldatud ainult ekraaniga, mitte kindla seinaga.
Hommikusöögibuffee on aga üsna suur, nii et ma söön hommikusööki ja lähen siis kohe väljumisväravasse - terminal 2 on väga avar, seal on palju istekohti ja paradoksaalsel kombel on seal vaiksem kui ootesaalis.
Lend oli õigeaegne ja pardale minek oli grupiti väga organiseeritud. Äriklassi reisijad läksid pardale 2. grupis kohe pärast lastega peresid ja ratastooliga sõitjaid.
Salong ja istmed - vanakooli, kuid mugavad.
Isegi piirkondlikel lendudel on Egyptairil erinevalt enamikust Euroopa lennufirmadest täielik äriklassi salong, kus on mugavad istmed 2-2-konfiguratsioonis.
Boeing 737-800 lennukite äriklass on siiski vanem - umbes 2005. aastast - ja seda näitavad ka mugavused.
Siiski on istmed laiad, väga pehmed, mugavad ja jalaruum on piisav isegi pikkade inimeste jaoks.
Suur puudus on äärmiselt ebamugav peatugi, mida on praktiliselt võimatu kujundada.
Samuti on üsna kummaline vanakooli jalatoe, mida ma tegelikult ikka veel ei oska kasutada.
Tänapäeva jaoks täiesti kohatu on individuaalne ekraan istmel, mis minu arvates oli tootmise ajal vananenud. Kvaliteetset filmi on võimatu vaadata pisikesel ja viletsa resolutsiooniga ekraanil ning ma soovitan kindlasti eelnevalt filmid või telesaated oma telefoni või sülearvutisse alla laadida.
Üldiselt võin aga öelda, et iste ise on mugav, lamamist on piisavalt ja võrreldes peaaegu kõigi Euroopa lennufirmadega on tegemist soliidse tootega.
Värskendused ja teenindus lennu ajal
Juba pardaleminekul tervitatakse mind pakiga, mis sisaldab kasulikke asju, mida lennu ajal kasutada.
Äriklassi reisijad saavad üsna suure ja mugava padja, teki ja väikese amenity-kit.
Hall kott ei näe küll väga esinduslik välja, kuid selle sisu on üsna heldekujuline - seest leiab silmamaski, sokid, kammi, kõrvaklapid, kuiva kätekreemi, hirvetalgiga huulepalsami, hambaharja, pliiatsi ja pakendatud märja salvrätiku.
Enne ärasõitu antakse tervitusjook - valikuliselt vesi või mahl - ja pakendatud külm märjukest.
Äriklassi reisijatel on istekoha taskus üks pooleliitrine pudel lahtist vett.
Umbes 20 minutit pärast õhkutõusu saabub esimene teenindus karastusjoogi ja väikese küpsise näol.
Põhiteenus saabub alles umbes 1,5 tundi pärast õhkutõusu. Reisijatel on klassikaline trükitud menüü, millest nad saavad valida 2 erinevat eelrooga ja 4 erinevat pearooga.
Mina valin eelroaks lõhe ja pearoaks kana kuskussiga.
Olen lennukis ka paremaid toite söönud, kana ja kuskuss on üsna kuivad.
Aga magustoit Dubai šokolaadiga on väga hea.
Söögilaud asub istme seljatoel ja seda on lihtne ise püsti panna ja maha võtta.
Elektroonika laadimiseks on istmete vahel universaalsed pistikupesad.
Tore detail on kleebised, millel on info meeskonnale, kas soovite, et teid söögi ajal ärataks või vastupidi, et teid ei häiritaks lennu ajal. Te kleebite oma valitud kleebise oma istme ülaosale.
Minu hinnang
Boeing 737 Egyptairi äriklass on küll vana ja näiteks IFE - pardameelelahutussüsteem - lausa ebapiisav, kuid üldiselt on istmed üsna mugavad ja paremad kui valdaval enamusel Euroopa lennufirmadest.
Lendasin Münchenist Kairosse tagasi tulles Lufthansa äriklassis ja mugavus on Egyptairil võrreldamatult parem. Ilmselgelt ja kahtlemata.
Lennuteenindus on pigem keskmine. Eriti toidu osas olin ma üsna pettunud, teisest küljest on mugavuskomplekt regionaalsete lendude puhul pigem üle keskmise, võrreldes teiste regiooni lennufirmadega.
Kokkuvõttes on Egyptairil vananenud, kuid üsna soliidne toode, mis ületab pea kõigis aspektides peamiselt Euroopa lennufirmasid.
Milliseid teisi lende oleme kogenud?
Võrdle, milline näeb välja piirkondlik äriklass teiste lennufirmade või teiste marsruutide ja lennukite puhul meie teistes ülevaadetes.
Meil on need tippkokkuvõtted juba olemas:
Kas on veel küsimusi?
Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...