Aegean Airlines Airbus A321neo äriklass (ATH-PRG)

Juba kolm aastat on Kreeka riiklik lennuettevõtja Aegean Airlines olnud "minu" lennufirma.
Olen usinasti kogunud miile nende Miles+Bonus'i püsikliendiprogrammi jaoks, mis on lihtsaim tee Star Alliance'i kuldse staatuse saamiseks, samuti väga odavate preemiapiletite valikuvõimaluste saamiseks.
Ostes äriklassi
Aegean Airlines pakub oma Miles+Bonuse püsikliendiprogrammi liikmetele tasuta äriklassi tõusu.
- 2x aastas Silver Miles+Bonuse liikmetele.
- 4x aastas Gold Miles+Bonuse liikmetele.
Tingimuseks on, et algne turistiklassi pilet ei tohi olla ostetud kõige odavama hinnaga Light ja upgrade'i õnnestumine sõltub muidugi istekohtade hetkeolukorrast.
Siiski on vähem "kommertslikel" liinidel - näiteks Ateena-Praha liinil - eduka ümberhindamise tõenäosus üsna suur.
Ostsin ühe suuna pileti Rhodos RHO - Ateena ATH - Praha PRG Flex piletihinnaga 132 eur eest tööreisilt Rhodosele tagasi koju.
Tasuline äriklassi pilet maksaks mulle 565 eur. Kas see oleks seda väärt? Otsustage ise allpool.
Vaata äriklassi hindu aadressil aegeanair.com
Taotlen ainult Ateena-Praha lennule upgrade'i, sest ma ei taha raisata tasuta upgrade'i lühikesele siselennule, kus teenindus on kärbitud miinimumini.
Umbes 72 tundi enne väljalendu saan kinnituse oma äriklassi upgrade'i kohta.
Lennule registreerimine lennujaamas
Kuigi minu esimene lend Rhodoselt Ateenasse toimub turistiklassis, saan tänu oma kuldstaatusele kasutada sama check-in'i kui äriklassi reisijad.
Rhodosel on selgelt tähistatud leti ainult äriklassi ja Star Alliance'i kuldklassi reisijatele ning check-in on väga tsiviliseeritud ja kiire.
Ma saan oma pagasile "Priority" sildi, kuid selle oleksin saanud ka ilma upgrade'ita lihtsalt kuldse staatuse tõttu.
Äriklassi reisijatel on Rhodosel spetsiaalne kiirkontroll, kus ma ei oota minutitki.
Ümberistumise ootesaal
Aegean Airlinesil ei ole Rhodosel ootesaali, isegi mitte Star Alliance'i kuldliikmetele.
Seega kasutan oma Revolut Metal paketti piiramatu DragonPassiga ja külastan kohalikku The Lounge.
Aegean Airlinesi lipulaeva ootesaali saan, kui teen 2-tunnise vahemaandumise Ateenas. Mäletan seda varasematest külastustest üle keskmise, nii et ootan seda väga!
Kui ma aga näen Flightradar24 rakenduses Rhodose-Ateena lennule mineku ajal, et meie lennuk ei ole veel Ateenast väljunud, siis on mulle selge, et lounge'ist ei tule midagi, kui me ümber istume.
Lõplik hilinemine lõppes lõpuks 90 minutiga, nii et ma lihtsalt astun Ateenas lennukist välja ja liigun sujuvalt Praha lennule mineku väravasse.
Lounge'i ma ei jõua. Miles+Bonuse püsikliendiprogrammist ma aga kindlasti ei lahku, nii et kindlasti tuleb võimalus ülevaateks.
- Vihje: kas teil on Ateenas pikk ööbimine? Ööbige Sofitel Athens Airport ***** otse terminali vastas asuvas hotellis.
Lennule minek - ühesõnaga: kaos
Pardale minek toimub esimese korruse "bussiväravatest". Nagu iga Kreeka suurima lennujaama külastuse puhul, on mul kahju, et just Ateenas asuva peamise sõlmpunktiga lennufirmal on nii helde püsikliendiprogramm. Mulle ei meeldi see lennujaam.
Murega täheldan, et check-in'i personal on täiesti resigneerunud, püüdes lahutada korrastamata inimhulka turistiklassi ja äriklassi reisijateks ja määrata mulle kuskil ruumi.
Aegean Airlines teeb tavaliselt pingutusi, et saata äriklassi jaoks eraldi bussid pardale minekul, kuid täna see nii ei olnud.
Ma olen üks viimaseid, kes lennukisse astub...
Salong ja istekohad - igav "eurobusiness-klass"
Lendan Prahasse SX-NAM registreeringuga, mis on 2 aastat vana Airbus A321neo.
Kuid isegi kõige uuematel lennukitel ei ole Aegean Airlinesil täisväärtuslikke äriklassi istekohti, vaid nagu ehk kõigil Euroopa lennufirmadel, ainult tüüpiline "euro-business-klass".
See tähendab tavalisi turistiklassi istmeid veidi suurema jalaruumiga ja blokeeritud keskmist istet.
Istekohal ei ole mingeid lisafunktsioone võrreldes turistiklassi istmetega tagaosas - standardne peatugi, standardne toidulaud, standardne pardaajakiri ja standardne lamamisvõimalus.
Peale täiendava jalaruumi ei ole tegelikult midagi ekstra.
Lennuajal pakutavad joogid
Peale ootesaali, mida ma ei saanud proovida, on äriklassi peamine eelis turistiklassist oluliselt parem toitlustus.
Kuid kas see kehtib ka Aegean Airlinesi puhul? See lennufirma annab tasuta (Euroopa standardite järgi) üsna heldelt karastusjooke isegi turistiklassis.
Aga võin vastutustundlikult väita, et toit on tõesti palju rohkem äriklassis.
Menüü on algusest peale olemas eesoleva istme kinnasfellis.
Kokku on 2-tunnisel lennul Prahasse kolm teenust.
Tervitusjook
Aga seal on ainult vesi, mahl või vein ilma pähklite või muude suupistetega.
Pärast tervitusjooki saame sooja rätiku, mis on samuti lisahüve võrreldes turistiklassiga.
Põhitoit
Pärastlõunasel lennul pakutakse tavalist sooja sööki koos eelroa, magustoidu ja valiku alkohoolsete ja alkoholivabade jookidega.
Kogu põhitoit serveeritakse ühel kandikul, kuid see on arusaadavalt standard Euroopa lühikeste lendude puhul.
- Eelroog - ainult üks valik: peedisalat apelsini, beebiporgandite ja tzatikiga. Olen söönud paremat, maitse oli äärmiselt maitsetu.
- Pearoog - valik kahest valikust: praetud kanafilee selleripüreega või kala tomatite ja kartulitega. Valisin kala, kuid ka see roog ei avaldanud mulle erilist muljet, maitse oli jälle väga maitsetu.
- Magustoit - ainult üks valik: manna halva ja manouri juustu. See oli selgelt parim kogu söögist. Suurepärane maiuspala.
Lennueelne suupiste
Enne maandumist või igal ajal pärast põhitoidukorra lõppu saab tellida piiramatult karastusjooke, veini või õlut või kokteile.
Kohvi või tee on samuti saadaval.
Enne maandumist väikseid toite ei serveerita.
Mina valin cappuccino, kuigi on juba varajane õhtu. Asjatundjad andestavad mulle sellise eksimuse.
Muud teenused pardal ja meeskond
Võrreldes turistiklassiga on tasuta vaid wifi.
Pärast lennule registreerimist tuleb lihtsalt sisestada oma broneerimiskood, süsteem tunneb ära, et tegemist on äriklassi piletiga ja teeb interneti tasuta kättesaadavaks.
Kiirus on hea internetis surfamiseks, kuid mitte enam videote striimimiseks.
Meeskond oli vist kõige eredam koht kogu kogemuse juures. Kogenud stjuardess ja väga noor stjuardess seevastu olid suurepärased.
Nad tasakaalustasid suurepäraselt abivalmidust ja loomulikkust. Nende käitumine oli väga professionaalne, kuid samas sõbralik ja loomulik.
Minu hinnang
Seda konkreetset kogemust on mul raske hinnata.
Ma "kulutasin" ainult ühe tasuta äriklassi upgrade'i, nii et see ei maksnud mulle de facto midagi juurde.
Kuid kui ma oleksin olnud maksev reisija või oleksin ostnud äriklassi püsikliendipileteid kasutades, oleksin olnud väga pettunud.
Salong ja istmed on standardsed nagu enamikul Euroopa lennufirmadel - see tähendab, et see ei ole kindlasti 400+ eurot lisatasu väärt võrreldes tavalise turistiklassi piletihinnaga.
Toit oli minu arvates alla keskmise ja ümberistumise kogemus oli absoluutselt kohutav.
Kuidas on lood teiega? Kas te maksate oma järgmisel reisil Aegean Airlinesiga äriklassi eest lisatasu? Või on teie kogemused olnud positiivsemad?
Kas on veel küsimusi?
Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...
2 kommentaarid

Mind lõbustas see, et meie kahe jaoks, kes lendasid ärireisiga WAW-st ATH-sse ATH-sse, tuli eraldi buss, et meid lennukist ära viia ja teised pidid järgmist bussi ootama...
Aga veini oli kogu aeg piiramatult...