Arvamused Condor Prime Seat A330neo (JNB-FRA) - parim äriklass?

Kui Saksa Condor 2022. aastal Airbus A330-900neo äriklassi kasutusele võttis, oli mulle kohe selge, et ma pean seda lihtsalt proovima!
Puhkuselennufirma jaoks oli see suur samm, mis tekitas lennunduses segadust. Sest see näeb suurepärane välja! Palju parem kui paljude suuremate lennufirmade äriklass...
Kas Condori äriklass on tõesti üks Euroopa parimaid? Proovisin seda ise augustis 2025. Kas oled ka Condori äriklassi kasutanud ja kuidas sulle meeldis?
Vaata äriklassi hindu aadressil condor.com
Äriklassi ostmine
Mul kulus 3 aastat, enne kui tuli võimalus uut äriklassi proovida. Kui aga planeerisin Kuala Lumpuri ja Mauritiuse ärireisilt koju sõitmist, avanes see võimalus.
Minu kuupäevade puhul oli ühe otselennu hind Mauritiuselt Frankfurdi kaudu Prahasse 1 250 eur, mis on korralik hind.
Kuid lõpuks leidsin veel parema pakkumise: Johannesburg - Frankfurt - Praha hinnaga 1 000 eur. Mul oli hea meel, et ma pikendasin oma reisi 3 võrra Lõuna-Aafrika lennujaamade giidide töötlemisega.
Lisaks saab Condoriga teenida Alaska Airlinesi püsikliendipileteid, mis on minu jaoks parim oneWorld FFP allianss.
Ostsin oma pileti 2 kuud enne väljumist otse condor.com kaudu.
Kohe, kui valin oma istekohad, maksan 199 eur lisatasu, et Business Class Prime Seat. Loe edasi, mis vahe on standard- ja Prime-koha vahel.
- Reisiplaan: Johannesburg JNB – Frankfurt FRA (ja edasi Praha PRG jätkulennul Airbus A320 lennukiga)
- Nõuanne: FRA-PRG lendu käsitlevat minu teist äriklassi ülevaadet.
- Lennuaeg: 10,5 tundi
- Istekoht: 2K
- Lennuk: Airbus A330-900neo, D-ANRF (sinised triibud).
Lennule registreerimine lennujaamas
Registreerun internetis 24 tundi enne väljumist, kuid kuna reisin registreeritud pagasiga, pean siiski lennujaama letis käima.
Condor kasutab Johannesburgi JNB terminalis B asuvaid check-in-teeninduslette, mis avatakse 3,5 tundi enne väljumist.
Seal on äriklassi reisijate jaoks eraldi letid ja ma ei oota järjekorras minutitki.
Äriklassis on kaalupiirang 30 kg ja pagasile antakse eelisjärjekorra silt. Te saate teada, millised on pagasi piirnormid teistes klassides ja millised on käsipagasi maksimaalsed mõõtmed meie Condori pagasi leheküljel.
Ma saan pardakaardid kuni Prahasse, nii et ma ei pea Frankfurdis transiitväljakust lahkuma.
- Meie nõuanne: ööbige mugavalt 5* hotellis InterContinental otse Johannesburgi lennujaama terminali vastas asuvas hotellis.
Bidvest ootesaal ja pardaleminek
Johannesburgis kasutab Condor rahvusvahelises terminalis A asuvat Bidvest Lounge'i.
See on paljude lennufirmade poolt kasutatava lepingulise ootesaali jaoks üsna üle keskmise ning sinna pääseb suure hulga püsikliendi- ja krediitkaartide kaudu.
Istekohad on mugavad, duši all käimist ei pea 15 minutit ootama ja toidupakkumine on väga korralik.
Ma räägin üksikasjalikumalt oma ülevaates Bidvest Lounge'i kohta.
Kuna väljumiseni on jäänud vähem kui tund, lahkun ootesaalist ja suundun värava poole.
Ärireisijate jaoks on loodud eraldi istekohtadega pardale minekueelne ala.
Lennule minek toimub täpselt graafiku järgi ja on väga hästi korraldatud. Milline muutus võrreldes minu viimase äriklassi reisiga Aegean Airlinesiga!
Äriklassi salong - suurepärane esmamulje
Condori Airbus A330-900neo lennukil on 30 äriklassi istekohta 8 reas ja 1-2-1 konfiguratsioonis.
Esimeses reas on 4 Prime Seat ja ülejäänud 26 tavalist äriklassi istekohta.
Esmamulje on suurepärane.
Ma ei tee saladust, et selline hullumeelne "triibuline" identiteet, mida Condor alates 2022. aastast kasutab, on minu lemmikdisain lennufirmade seas üldse.
Triibud on ka äriklassis kõikjal, kuid kogu salong näeb tänu tumesinisele värvile koos puiduimitatsiooniga väga elegantne välja!
Amenity-kit ja suupistekorvi
Lennu meeldivamaks muutvad aksessuaarid ja mugavused on äriklassi lahutamatu osa, eriti kauglendudel.
Prime Seat'i reisijad leiavad need mugavused oma istekoha juurest:
- Mürasummutavad kõrvaklapid IFE jaoks (kuid võite kasutada oma kõrvaklappe, mis ühenduvad monitoriga Bluetoothi kaudu).
- väike kott - travel organizer
- Amenity-kit, mis sisaldab järgmist:
- Hambahari
- silmamask
- sokid
- Rituals kosmeetika - hirvefali huulepalsam, käekreem, näokreem, kehasprei
Jalutuskapistelt leiad muud tarvikud.
- Sussid
- Padi
- Tekk
- Voodipesu
Enne sööki pakub meeskond alati kuuma ja märga rätikut, et pühkida käed ja nägu.
Pärast õhkutõusu pakub meeskond veel pidžaamasid (minu lennul olid kahjuks saadaval ainult L/XL suurusega pidžaamad) ja ka väga kena korv erinevate suupistetega, mida tavapärastel istekohtadel istuvad reisijad ei saa.
Prime Seat vs. Standard Seat - Millised on erinevused?
Vaatame nüüd, mis on erinevus esimese rea "Prime" istekohtade ja ülejäänud salongi vahel.
Prime-istmel on järgmised eelised võrreldes standardistmetega:
- Hiiglaslik ruum - istmevahe on lame 2 meetrit, võrreldes standardse äriklassi istme 112 keskkohaga.
- Eriti lai jalatoe, mida saab kasutada ka istmena, et võimaldada reisikaaslasega ühist söögikohta.
- Suurem IFE-monitor (24 tolli võrreldes 17 tolliga tavalise istme puhul).
- Väike hoiuruum jalatoe kõrval (standardistmel puudub selline kapp).
Standardne iste
Prime-istekoht (rohkem pilte allpool)
Lisaks saate standardistmega võrreldes veel mõned väikesed, kuid toredad lisaboonused:
- suupistekorv.
- Pyjama
- Riutali toodete komplekt (standardistmega on saadaval ainult väga lihtne komplekt).
Ülevaade Prime Seat - parim iste Euroopa taevas?
Istun oma 2K istekohal ja kohe esimene tunne on vinge. Vaevalt mäletan, kas olen kogenud avaramat äriklassi istet.
Jalaruum on tõesti tohutu, nii pikkuse kui ka laiuse poolest, tänu massiivsele jalatoele. Iste on meeldivalt lai ja just piisavalt pehme.
Jalatoe kõrval asuv mugav kapi on ideaalne näiteks reisidokumentide või pardakaartide hoidmiseks. Sinna mahub ka telefon.
Lisaks on istme ja vahekäigu vahel suhteliselt suur hoiuruum, kuid lukustatav kapi puudub.
Istme juhtimine on väga lihtne ja intuitiivne käetoe all asuvate puutenuppude abil. Istme saab kiiresti ja hõlpsasti voodiks lahti keerata ilma salongipersonali abita.
Istmel on ka universaalne pistik, sealhulgas USB-A ja USB-C pordid.
Söögilaud on kindel ja laieneb klõpsuga allosas. Kuna Prime Seatil on nii palju ruumi, võite istme turvaliselt välja klapitud lauaga jätta, mis on suurepärane.
Esmamulje on täiuslik ja võin julgelt öelda, et Prime Seat Condor klassikalisel välja klapitaval kujul on üks parimaid äriklassi istmeid, millega ma olen lennanud.
Võrreldes istet oma viimase pikamaalennu Air India äriklassis, ei saanud erinevus olla suurem.
Istme voodiks kokkupanduna - kuidas ma magasin?
Aga loomulikult toimub kõige olulisem asi põhiteenistuse ja hommikuse hommikusöögi vahel - eriti pika öölennu puhul.
Voodi äriklassis.
Istme väljavoldimine on väga lihtne nupuvajutusega.
Enne seda lähen muidugi tualettruumi, et end pajamasse ümber panna.
Voodi on 2 meetrit pikk ja tänu Prime Seat'i laiusele saab mugavalt magada absoluutselt igas asendis.
Tekk on väga kena "Condori" logo ja tüüpiliste triipudega.
Kui iste oleks vahekäigust eraldatud mingi vaheseinaga, siis oleks mul pigem tunne , et olen First Classis kui äriklassis.
Osta äriklassi lendu aadressil condor.com
Aga kui me räägime privaatsustundest, siis see on tagatud ka ilma ekraani või ukseta. Sest kui sa lamad, ei näe sa vahekäiku, veel vähem teisi reisijaid.
Kuigi olin muljeid täis ja tegelikult ei tahtnud magada, siis lõpuks magasin Kameruni kohal ja ärkasin umbes 6 tunni pärast Euroopa kohal üles.
Kogu selle aja jooksul ei ärganud ma kordagi - suurepärane kogemus!
Toit lennu ajal
Istekoht suurepärane, voodi suurepärane, aga kuidas on teeninduse ja toidu kvaliteediga?
Söögid on standard- ja Prime Seat'i reisijatele samad.
Tervitusjook ja maapähklid
Esimene teenindus on enne õhkutõusu tervitusjoogi näol. Teil on valida vahuveini, mahla või vee vahel.
Ma ei joo sooloreisi ajal peaaegu üldse alkoholi, seega valin apelsinimahla.
Enne starti uurin trükitud menüüd, mis on iga istekoha juures saadaval.
Enne põhitoitu saame pähkleid ja vett.
Põhiteenistus
Hindan väga kõrgelt, et esimene teenindus tuleb praktiliselt kohe pärast pardale minekut, et öisel lennul oleks maksimaalselt võimalik magada.
Eelroog on mitmekesine ja sisaldab näiteks krevette, suvikõrvitsat, hummust, leiba ja salatit. Siiski puudub valik - saadaval on ainult üks eelroogade valik.
Meeskond on väga tõhus ja tähelepanelik ning koristab praktiliselt kohe, kui olen lüpsmise lõpetanud.
Põhiroog saabub mõne minuti pärast. Siin on 3 erinevat rooga, mille vahel valida. Mina valisin lõhe basmati riisiga.
Üsna ausalt öeldes. Ma ei olnud liiga vaimustunud ei eelroast ega pearoast.
Nii kala kui ka riis olid üsna kuivanud, teisalt oli portsjon suur. Olen söönud hullematki, aga kindlasti olen ma lennukis ka palju paremaid toite söönud.
Enne magustoitu sain väikese juustutaldriku.
Aga magustoit lõpus kookostartleti näol kireviljakattega on vapustav!
Hommikusöök
Midflight-snäkki lennu ajal ei pakuta, aga see on öisel lennuliinil mõistetav. Mina isiklikult poleks midflight-snäkki niikuinii kasutanud - ma ei suutnud ju isegi kõiki suupisteid ära süüa.
Umbes tund enne maandumist saame hommikusööki.
Kahjuks ei ole valikut - ainult 1 sort saadaval.
Hommikusöök oli vist kogu lennu kõige nõrgem lüli. Portsjonid olid väga väikesed ja äärmiselt ebahuvitavad kulinaarselt.
Teenindus ja meeskond lennuki pardal
Kõigepealt pean esile tõstma meeskonna suurepärast tööd!
Nad suutsid täpselt tasakaalustada abivalmidust ja lõdvestunud vabameelsust samal ajal. Ka teeninduse kiirus oli absoluutselt suurepärane, mida hindan väga, eriti öistel lendudel, kui tahan võimalikult kaua magada.
Meelelahutussüsteem
Massiivne 24-tolline 4K resolutsiooniga monitor on pigem esimese klassi meelelahutussüsteemi kui äriklassi omadustega.
Kuid tipphetk saabub filmi- ja telesaadete pakkumisi sirvides.
Ma ausalt öeldes pole ehk kunagi varem kogenud nii massiivset pakkumist, sealhulgas uusimaid jooksvaid filme. Absoluutselt täiuslik!
Ekraan on puutetundlik, kuid kuna see on minust peaaegu 2 meetri kaugusel, siis on olemas kaasaegne pult. Tõsi, see ei ole väga tundlik ja üldiselt mitte väga intuitiivne.
Monitorid on standardkohtadel ainult 17", kuid siiski väga hea kvaliteediga. Filmide ja telesaadete valik neil on identne.
Wi-fi
Äriklassi reisijatele on kogu lennu jooksul tasuta internet kättesaadav.
Wi-fi toimib lennu ajal lennutasandil, s.t. mitte õhkutõusmise ja maandumise ajal.
Interneti kiirus varieerub oluliselt sõltuvalt sellest, kus lennuk parasjagu asub. Mina kasutasin internetti vestlemiseks. Proovisin ka töötada, aga see oli praktiliselt võimatu just halva kiiruse tõttu.
Kõigile reisijatele antakse pärast õhkutõusu kaart, millel on juurdepääsukood, mida tuleb sisestada wi-fi sisse logimisel.
Tualetid
Iga 30 reisija kohta on 3 tualetti, mis on mõeldud ainult äriklassi reisijatele.
WC-d olid alati laitmatult puhtad ja kraanikausi kõrval olevast korvist saab võtta värskendava salvrätiku või kõrvaklapid.
Kokkuvõte - kas Condoril on Euroopa parim äriklass?
Tunnistan, et ma ei saa ilmselt olla liiga objektiivne. Condor on minu armastusbränd tänu oma unikaalsele triibulisele disainile.
Ja seda tunnet ainult tugevdas absoluutselt suurepärane äriklassi kogemus.
Plussid
- Prime Seat on üks Euroopa parimaid kõva tooteid (nii istme kui ka voodina)
- isegi tavalised istmed näevad head välja ja on keskmisest paremad
- Kaasaegne 1-2-1 istekohtade paigutus, mis pakub palju privaatsust
- Suurepärane meelelahutussüsteem, mis on võrreldav isegi Emiratesi IFE-ga
- Professionaalne meeskond
- Sageli soodsad hinnad
Miinused
- Toit - hommikusöök on kõige kehvem, mida ma kunagi äriklassis kogenud olen + kehv valik (ainult 1 eelroog ja hommikusöögi valik).
- Mõnevõrra ebatsensuurne IFE kontroller
- Väga elementaarne mugavuste komplekt, kui reisite standard istekohal
Kas Condoril on Euroopa parim äriklass? Tõenäoliselt on paremad, eriti mis puudutab toitu. Aga kui arvestada tihti väga häid hindu, absoluutselt suurepäraseid istekohti ja professionaalselt koolitatud meeskonda, siis ma arvan, et nõustute minuga, et Condori äriklass on kindlasti keskmisest kõrgem.
Kuidas näeb eurobusiness-klass välja regionaalsetel liinidel? Tutvu minu ülevaatega Frankfurdi-Praha lennu kohta.
Selle eest tasub maksta lisatasu Prime Seat?
Kõige viimasena hindame, kas ma maksaksin uuesti 199 eur 1. rea premium-klassi istekoha eest.
Stadnardi istmed tundusid ka mugavad, aga kui oled pikk või kobedam, siis arvan, et lisatasu Prime Seat'i eest ei ole kindlasti raha raisku läinud.
Seal on lihtsalt oluliselt rohkem ruumi pikkuses ja laiuses.
Muidugi, ma ilmselt ei maksaks 199 eurot pidžaama, lisakorvi kommide ja parema mugavuskomplekti eest, aga mugavuse eest küll.
Kuidas on lood teiega, kas te maksaksite Prime Seat'i eest rohkem?
Kas on veel küsimusi?
Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...