Kus ja miks ma pean oma lennupiletite broneeringut kontrollima?

Lennupiletite broneeringu kontrollimine on üks lahutamatuid protseduure, mida iga reisija peaks tegema, olenemata oma varasemast reisi- ja piletimüügikogemusest. Teave broneeringu muudatuste kohta ei jõua alati teieni, seega on parem, kui te ise tegutsete.

Miks peaksite oma broneeringut aktiivselt kontrollima?

Soovitan kontrollida oma piletit nii paar päeva või tundi enne väljumist kui ka paar nädalat pärast ostu, ja mitte ainult vale hinna, eksimishinna või eksimispiletite puhul.

Võite teada saada, et teie lend on paarikümne minuti võrra hilinenud, siis kontrollige broneeringu kehtivust ja seda, et te ka tegelikult väljute viimasel ajal.

Millal on ideaalne aeg oma broneeringu kontrollimiseks?

Kui Miks
Kohe pärast ostu sooritamist Kontrollida, et teie nimi on õige, kontrollida lende
30 päeva enne väljumist lennuettevõtjad võivad muuta lennuaegu
72 tundi enne väljumist lõplik kontroll enne reisi
24 tundi enne väljumist lennule registreerimine, dokumentide täitmine (passi number)

Kuigi lennufirma on kohustatud teid teavitama, kui lendu muudetakse, ei ole see alati nii.

Näiteks oma 2025. aasta oktoobri Tansaania reisil ei oleks ma Air Tanzania lennu tühistamisest üldse teada saanud, kui ma ei oleks 14 päeva enne väljumist aktiivselt oma lennu staatust kontrollinud.

Võib olla mitmeid põhjusi, miks te ei tea lennu muutmisest. Kõige tavalisemad on järgmised:

  • Te ostsite lennu kolmanda osapoole kaudu (agentuuri nagu Kiwi.com) - lennuettevõtja ja agentuuri vaheline suhtlus ei ole alati hea, seega ei saa ka te lennu muutmisest teada.
  • Lennu muutmise e-kiri satub teie "Spam" kausta.
  • Sa sisestasid lennu ostmisel vale e-posti aadressi.
  • Lennufirma võtab teiega telefoni teel ühendust ja te ei võta tundmatut numbrit välismaalt vastu

Võrdle lennupiletite hindu skyscanner.com veebilehel

Kust kontrollida oma broneeringut?

Selleks on vaja ainult ühte asja - 6-kohalist broneerimiskoodi. See näeb tavaliselt välja RF3U7P ja saate selle oma ostukinnituse e-kirjas.

Seda numbrit nimetatakse kõige sagedamini broneeringukoodiks, broneeringu numbriks või kinnitusnumbriks. Iga lennufirma või agentuur nimetab seda veidi erinevalt.

Olge aga ettevaatlik, et võite saada mitu sellist koodi.

Iga koodi kasutatakse suhtlemiseks kellegi teisega - piletimüüja, ülemaailmse broneerimissüsteemi või lennufirmaga. Seega, kui teie piletit kontrolliv rakendus ei võta esimest koodi vastu, ärge sattuge paanikasse ja püüdke leida teine kood.

Koos broneerimiskoodiga sisestatakse ühe reisija perekonnanimi ilma aktsentideta.

Lennufirma veebisait

Parim viis oma lennupiletite broneeringu kontrollimiseks on lennufirma veebisait, kus peaks alati olema näha kõik muudatused kindlalt.

Lisaks saate sageli otse lennufirma veebilehel valida lisateenuseid, nagu näiteks konkreetse istekoha broneerimine või pagasi lisamine.

  • Lennule registreerimine toimib ainult lennuettevõtja broneeringuinfo koodiga.
  • kui olete oma lennu broneerinud mõne teise veebisaidi kaudu (Kiwi.com, Trip.com jne), ei pruugi te saada lennufirma PNR-koodi üldse koos piletiga ja te ei saa lennufirma veebisaidile sisse logida.
  • lennufirma veebisaitidel otsige oma broneeringu kasutajanimi tavaliselt vahekaartide alt. Manage Booking, My Booking, My Trips jne.

Vihje: Vaadake meie veebisaidilt täielikku teavet lennufirma kohta - lubatud pagas, pardateenused või millal on saadaval online check-in.

Online-müügibüroo veebisaidil

Kui ostsite oma lennu kolmanda osapoole kaudu ja ei saanud lennufirma broneeringuinfokoodi, on seda võimalik kontrollida ainult agentuuri veebisaidil tema enda broneeringunumbri all.

Puuduseks on see, et mõnikord on kehtiv info ainult lennuettevõtjal ja te ei pruugi oma broneeringu kontrollimisel online-müügibüroo veebisaidil näha mingeid muudatusi.

GDS-vahendid

Kasulikud pileti kontrollimise vahendid ammutavad andmeid otse Global Distribution Systems'ist (GDS), mis on sama andmebaas, mida kasutavad näiteks lennuettevõtjad.

Nende tööriistade abil saate vaadata oma pileti staatust, eriti kui te ei osta oma lendu otse lennufirma veebisaidilt, vaid vahendaja (Kiwi, Expedia, MyTrip, Booking.com jne) kaudu.

Mõned neist vahendajatest ei anna broneeringuinfokoodi otse lennufirma veebisaidile sisselogimiseks. Kuid nendesse vahenditesse sisse logides saate sageli ka lennufirma PNR-koodi, nii et saate oma broneeringut otse lennufirmast kontrollida.

Pileti kontrollimiseks on olemas mitu GDS-i vahendit:

Tööriistad GDS-süsteem Näiteid müüjatest
CheckMyTrip Amadeus Booking.com, Opodo, Expedia, Trip.com.
ViewTrip Travelport Edreams, MakeMyTrip, Flight Centre

TripCase *

Sabre Tiket.com, Priceline, Lastminute.com

* Tripcase.com ei tööta alates aprillist 2025. Saate oma broneeringut kontrollida ainult selle konkreetse jaemüüja juures, kellelt te pileti ostsite, kui see võimaldab seda võimalust.

Siiski töötavad müüjad sageli mitme GDS-süsteemiga, nii et kui teie broneerimiskood ei tööta ühe vahendiga, võite proovida mõnda teist. Ülaltoodud on näited eelistatud GDS-süsteemidest, kuid näiteks Edreams kasutab sageli ka Amadeust.

Kuidas registreeruda?

  • CheckMyTrip - checkmytrip.com
    • peate looma konto, logima sisse ja laadima alla mobiilirakenduse.
    • seejärel täitke oma broneeringu number + perekonnanimi
  • ViewTrip - viewtrip.travelport.com
    • vajate vaid oma broneeringu numbrit + perekonnanime

Lendude kombineerimine mitme lennufirmaga

Kui teie reis ühendab mitu erinevat lennufirmat, võib igaühel neist olla oma broneeringunumber (PNR).

Näiteks oma reisil Prahasest Sansibarile lendasin Lufthansaga ja Oman Airiga.

Kõik lennud olid ostetud ühe broneeringuna, kuid Lufthansa lennul Prahasest Frankfurti oli erinev PNR-kood kui Oman Airi lennul Frankfurdist FRA läbi Muscat MCT Sansibarile ZNZ.

Sellisel juhul oli kinnituse e-kirjas näidatud mõlema lennufirma mõlemad koodid, nii et ma võisin kontrollida kogu broneeringut mõlema lennufirma veebisaitidel.

See ei ole aga alati reegel. Seetõttu kontrollige alati oma broneeringut selle lennufirma veebisaidil, kelle juures te lennu otse broneerisite. Seal peaksid olema kuvatud kõik lennud (ka teiste partnerlennufirmade lennud).

Siiski on tõenäoline, et näiteks saate broneerida konkreetse istekoha valiku ainult selle lennufirma lendudele, mille veebisaidil te oma broneeringut kontrollige.

Korduma kippuvad küsimused

Kuidas ma tean, kas mul on pilet väljastatud?

Broneeringu kontrollimisel sisestate broneerimiskoodi (PNR-kood).

Te peaksite nägema lennu üksikasju ja eelkõige piletinumbrit (13 numbrit). Ilma selle numbrita ei ole piletit väljastatud!

Miks ma ei saa lennufirma veebisaidil sisse logida?

Tõenäoliselt on teil PNR-kood edasimüüjalt (OTA), kelle kaudu te lennu ostsite. See PNR-number erineb lennuettevõtja broneeringu numbrist.

Teine võimalus on, et teie reis hõlmab mitut lennuettevõtjat (te lendate jätkulennuga), kus jällegi võib igal lennuettevõtjal olla oma PNR-kood. Sellisel juhul proovige sisse logida teise lennufirma veebisaidile.

Mis siis, kui lennufirma muudab lendu?

Teil on õigus:

  • ümberbroneerimine teisele lennule või kuupäevale
  • raha tagastamine ja lennu tühistamine

Kui te reisite ELi registreeritud lennuettevõtjaga või mis tahes ELi lennuga, on teil õigus saada ka rahalist hüvitist.

Taotlege hüvitist siin

Kuidas saan teavet oma ümberistumise kohta?

Tutvu meie lennujaama juhenditega, kus kirjeldame transfeerprotseduure oma kogemuste põhjal, aga ka näiteks lennujaamateenuseid või seda, kuidas jõuda kesklinna.

Mida veel enne reisi kontrollida?

Hankige inspiratsiooni meie sihtkohtade reisijuhtidest, mida kirjutame ainult kohtadest, mida oleme isiklikult külastanud.

Kas teil on veel küsimusi? Kirjuta need allpool olevatesse kommentaaridesse.

Kas on veel küsimusi?

Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...

0 kommentaarid

Logi sisse Cestee'sse

... ülemaailmne reisikogukond

Jätka Facebookiga

Kas teil ei ole veel reisikontot? Registreeru