Mida teha, kui lennufirma muudab või tühistab teie lennu

Väljumise pardal

Hoolimata sellest, et lennuettevõtjad püüavad lennuplaane võimalikult täpselt järgida, on lennu muutmine või isegi tühistamine suhteliselt tavaline praktika.

Lennundus sõltub paljudest teguritest, nagu näiteks uute lennukite hilinenud tarned tootjatelt või ka lihtsalt halb ilm, mille ajal ei ole võimalik lennata.

Me oleme kogenud mitmeid muudatusi ja tühistamisi omal nahal ja selles artiklis jagame teiega oma kogemusi.

Kuidas ma saan oma lennu muutmisest teada?

Lennufirma on alati kohustatud teavitama reisijaid kõikidest muudatustest kohe, kui ta neist teada saab.

Tavaliselt saadate sellekohase teabe pileti ostmisel sisestatud e-kirjaga (kontrollige regulaarselt oma rämpsposti kausta), mõnikord saadab lennufirma teate ka teie telefoninumbrile.

Kui lennufirmal on mobiilirakendus, soovitame selle alla laadida - mõnikord saadetakse lennumuudatuste teated ka rakenduse kaudu.

Kindlasti tasub aga aeg-ajalt oma broneeringut käsitsi kontrollida, kas lennufirma veebilehel või jaemüüjal, kelle juures sa lennu broneerisid.

Kuidas seda teha? Kirjeldame, kuidas seda teha artiklis Lennu broneeringute kontrollimine.

Lennu ajakava muutus või tühistamine?

Praktikas puutute kokku kahe olukorraga - lennuaegade muutmine või lennu täielik tühistamine.

Mõnikord võib tegemist olla vaid mõne minutiga, teinekord võidakse lend isegi teisele kuupäevale üle viia.

Harvemini on tegemist lennu täieliku tühistamisega. Menetlus on sel juhul siiski enam-vähem sama, mis kellaaja muutmise puhul.

Mõnel juhul võidakse teile lennu muutmise eest maksta hüvitist kuni 600 eur:

  • kui lendate ELi lennujaamast mis tahes lennufirmaga.
  • kui lendate ükskõik kuhu ELis registreeritud lennuettevõtjaga
  • kui lennuettevõtja teavitab teid muudatusest vähem kui 14 päeva enne väljumist ja kui jõuate sihtkohta rohkem kui 3 tundi hilinemisega.
  • Üksikasjalikud juhised leiate jaotisest Kuidas saada hüvitist lennu hilinemise eest?

Muudatus rohkem kui üks päev enne väljumist

Kõige sagedamini toimuvad lennugraafikute ja -aegade muudatused 1-3 kuud enne väljumist.

Sellisel juhul on teil kolm võimalust:

  • Ärge tehke midagi. Kui ajamuutus on ainult kosmeetiline (sageli +- 10 minutit) või kui teile on uued ajad mugavamad kui vanad, siis ärge tehke midagi. Lennufirma broneerib teid niikuinii automaatselt uuele lennule. Mõned lennuettevõtjad nõuavad selle muudatuse kinnitamist lingi kaudu, mille nad tavaliselt saadavad e-kirjaga.
  • Leia teine marsruut. Kui uued kellaajad ei sobi teile, kuid teil on samuti vaja lennata, peab lennuettevõtja pakkuma vahetust teise marsruudi, mõnikord isegi teise lennufirma vastu.
  • Saage oma raha tagasi. Kui uued kellaajad ei sobi teile ja teil ei ole vaja lennata, võite taotleda kogu lennu tühistamist ja täielikku raha tagasimaksmist.

Teise marsruudi leidmine

Mõned suuremad lennuettevõtjad võimaldavad reisijatel leida oma mobiilirakenduses või veebis (lennumuutuse e-kirjas saadetud lingi kaudu) alternatiivse lennu või broneerida neile automaatselt alternatiivne lend ümber.

Kui te ei ole automaatse ümberbroneerimisega rahul, peate seejärel võtma ühendust lennuettevõtjaga ja taotlema alternatiivset ümberbroneerimist.

Mul on väga hea isiklik kogemus sellega, kuidas lennuettevõtjad lähenevad lennu muutmisele Lufthansa (ja teiste LH gruppi kuuluvate firmade, nagu Austrian ja Swiss) puhul. Olen alati suutnud asenduslennu ise rakendusest leida.

Ümberbroneerimise reeglid teisele lennule ei ole universaalsed ja igal lennufirmal on omad. Aga praktikas need kehtivad:

  • lennufirma peab teid võimalikult kiiresti sihtkohta toimetama.
  • pakkuda tasuta asenduslendu
  • ise ümberbroneerimisega teisele partnerlennufirmale tegelema
  • tagasimaksete puhul peavad nad alati pakkuma reaalset raha, mitte ainult krediiti tulevaste piletite ostmiseks

Seevastu lennufirma ei pruugi neid nõudeid täita:

  • lükkab tagasi lennuaja edasi, nii et veedate sihtkohas algselt planeeritud aja
  • broneerida teile ümber lend täiesti teise linna (mõned lennuettevõtjad lubavad seda, näiteks Wizz Air).

Eriti suurte lennufirmade puhul on palju rohkem paindlikkust - neil on rohkem lende ja rohkem partnerlennufirmasid, kuhu nad võivad teid ka ümberbroneerida.

Odavlennufirmade või väga väikeste lennufirmade puhul on varieeruvus väiksem.

Ümberbroneerimine lennujaamas

Lennuettevõtjad võivad lennu tühistada või edasi lükata isegi minutite kaupa enne selle kavandatud väljumist.

Kõige tavalisem põhjus on halb ilm või tehniline rike õhusõidukis.

Sellisel juhul on lennupileti muutmine lihtne - saate alati suhelda lennufirma töötajatega otse kohapeal.

Lennufirma peab korraldama teile alternatiivse lennu lõppsihtkohta, kas teise marsruudiga teiste firmadega või võib-olla päev hiljem. Sellisel juhul on lennufirma kohustatud tagama ka söögi ja hotelli.

Kuidas võtta ühendust lennufirmaga?

Need on kõige tavalisemad viisid, kuidas lennuettevõtjaga ühendust võtta:

  • telefoni teel
    • enamikul juhtudest kõige kiirem lahendus
    • sageli ainus võimalik lahendus, paljud lennuettevõtjad ei võimalda muud kontakteerumist
    • mõnel lennufirmal (mul oli näiteks Air Mauritiusega halb kogemus) ei ole tasuta telefoniliini, nii et teil ei jää muud üle, kui helistada välismaale kõrgete tasude eest
  • veebi/mobiilirakenduse kaudu
    • eriti suured lennufirmad lubavad sageli muuta läbi "Manage Booking" vms, kus saad ise valida lendu
    • väiksemate lennufirmade puhul seda võimalust tavaliselt ei ole
  • ➖ so tsiaalvõrgustike kaudu
    • kui te ei soovi helistada, võite proovida ühendust võtta lennufirma ametlike profiilidega Facebookis / Messengeris / Instagramis
    • mõnikord reageerivad lennufirma agendid kiiresti ja suudavad probleemi lahendada (mul on TAPiga head kogemused)
    • siiski ei ole see võimalus alati kättesaadav ja ei tööta alati usaldusväärselt
  • e-post
    • see võimalus on soovitatav ainult siis, kui enne väljumist on palju aega.
    • lennufirmad vastavad e-kirjadele sageli alles mõne nädala pärast või ei vasta üldse

Mida teha lennufirma pankroti korral

See on olukord, kus reisijal ei ole tavaliselt peaaegu mingeid täitmisele pööratavaid õigusi.

  • Te peate ise ja omal kulul korraldama asenduslennu.
  • te ei saa oma raha pankrotistunud lennuettevõtjalt tagasi.
  • teie ainus võimalus on taotleda oma pangalt või kaardiväljaandjalt tagasimakset või omada kindlustust ettevõtte pankroti vastu.

Korduma kippuvad küsimused

Mis siis, kui muudatus mõjutab ainult ühte lennusegmenti?

Võite taotleda kogu broneeringu muutmist, mitte ainult ühe konkreetse lennu muutmist.

Kas lennufirma võib mind ümberbroneerida halvemale ümberistumisele?

Jah, teile võidakse pakkuda alternatiivi halvema lennuettevõtjaga (näiteks halvema istekohtade vahega). Kui muudatus ei sobi teile, võite küsida lennufirmalt ja teise alternatiivi, kui see on saadaval.

Kas ma võin pakutud muudatustest keelduda?

Jah, kui ükski alternatiiv teile ei sobi, võite kõigest keelduda ja taotleda täielikku hüvitist.

Kas on veel küsimusi?

Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...

0 kommentaarid

Logi sisse Cestee'sse

... ülemaailmne reisikogukond

Jätka Facebookiga

Kas teil ei ole veel reisikontot? Registreeru