Transport Jagatud lennujaamast

Lennujaam asub Kaštelas, umbes 26 km kaugusel Spliti kesklinnast ja 5,5 km kaugusel Trogiri ajaloolisest linnast.
Buss Splitisse
Spliti kesklinna pääseb lennujaamast 2 erineva bussifirmaga.
Vedaja | Reisiaeg | Sagedus | Pileti hind |
---|---|---|---|
Liin 37 (Promet Split) | 55 minutit | 10-20 minutit | 1,50 eur (rakenduse kaudu) 3 eur (juhilt ostes) |
Pleso Prijevoz | 35 minutit | 50-70 minutit | 8 eur |
Pleso Prijevoz
Pleso Prijevoz bussid on kõige kiirem ühistranspordi liikumisviis. Spliti kesklinnas peatub buss ainult rongijaama ja parvlaevasadama lähedal asuvas peamises kaugbusside jaamas (asukoht google.com/maps). Teel ei peatu buss kusagil mujal, nii et keskmine sõiduaeg on vaid 30-40 minutit.
Samas ei ole ühendus väga tihe ja isegi suvehooajal sõidab keskmiselt 1 buss tunnis, harva kaks.
Sõiduplaan avaldatakse alati umbes 14 päeva ette ja see hõlmab tavaliselt enamikku lendudest. Viimased Pleso Prijevozi bussid lennujaamast kesklinna väljuvad siiski umbes kell 23:10, seega ei järgi nad hilisõhtuseid saabumisi.
- Praegune sõiduplaan aadressil plesoprijevoz.hr/en/split
Pileti hind on 8 eur, tasuda ainult bussijuhile sularahas.
Lennujaama bussipeatus asub umbes 20 meetri kaugusel terminali väljapääsust, järgige "Shuttle Bus" märke.
Ühistranspordi bussiliin 37
Promet Spliti bussiliin 37 pakub kõige odavamat transporti Splitisse.
Liin sõidab umbes kella 4:00-st kuni kella 12:00-ni, päevasel ajal iga 10 minuti tagant ning varahommikul ja hilisõhtul iga 30 minuti tagant.
- Täpne sõiduplaan aadressil promet-split.hr/airport-line (väljumised terminalidest - Trogirist Splitisse suunduv buss jõuab lennujaama umbes 10 minuti pärast).
Pilet maksab 3 eur ja seda saab osta ainult juhilt sularahas. Teel lennujaama saab pileti osta ka Tisaki ajalehepoodidest.
Odavamalt - 1,50 eur eest - saab pileti osta Promet Split mobiilirakenduse kaudu.
Bussipeatus lennujaamas on umbes 100 meetri kaugusel terminalist peateel (puude all). Bussipeatus Spliti kesklinna on teisel pool teed (bussid sõidavad lennujaama hoonest vaadates vasakule).
Spliti kesklinnas lõpeb buss linna liinide peatuskohas Sukoisan (asukoht google.com/maps) umbes 500 meetrit Split'i ajaloolisest keskusest ja Diocletianuse paleest põhja pool.
Liin 37 peatub kõigis peatustes marsruudil ja kogu sõiduaeg on sõltuvalt liiklusest 50-60 minutit.
Buss Trogirisse
Liin 37 ei sõida mitte ainult Spliti kesklinnast lennujaama, vaid jätkab ka Trogiri ajaloolise linna kesklinna. Sõit lennujaamast kestab vaid umbes 10-15 minutit ja buss sõidab päevasel ajal 20-minutiliste intervallidega (hommikul ja õhtul umbes 30 minutit).
Sõiduplaani leiab ühistranspordi veebisaidilt promet-split.hr, kuid seal on esitatud ainult väljumisaeg terminalidest, mitte lennujaamast.
Piletid Trogirisse maksavad juhilt või ajalehepoest ostes 2,50 eur, Promet Spliti mobiilirakenduse kaudu ainult 1,25 eur.
Trogirisse suunduvate busside bussipeatus on umbes 100 meetri kaugusel terminalist peateel. Trogiri bussipeatus asub tee lähedal (bussid sõidavad lennujaama hoonest vaadates paremale).
Autorent
Suur kompleks paljude rendiautode kaubamärkidega on terminalist umbes 100 meetri kaugusel läbi jalakäijate ülekäiguraja.
Auto rentimine on mugav Horvaatia ranniku ja väiksemate, hõredamalt asustatud randade avastamisel, mida ei teeninda tiheda bussiliiklusega.
Takso
Ametlik taksopeatus asub lennujaama hoone ees vasakul. Taksosõidud toimuvad rangelt arvestiga ja kui keegi pakub sulle sõitu ilma arvestita, maksad tõenäoliselt rohkem.
Taksohinnad on väga kõrged ja maksate umbes 45 eur, kui lähete Spliti kesklinna , samas kui lähedal asuvasse Trogirisse umbes 25 eur.
Alternatiivsed taksoteenused, eriti Uber, pakuvad oluliselt madalamaid hindu. Sõit lennujaamast Spliti kesklinna maksab (sõltuvalt tipptundidest) 22-35 eur.
Kas on veel küsimusi?
Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...
3 kommentaarid

Promet Split rakendus töötab suurepäraselt isegi rahaga. Hinnad on umbes poole odavamad kui sõitja.

Olen vaadanud mainitud Promet Split rakendust ja ilmselt ei saa piletit otse osta, vaid ainult rahakotist pärast seda, kui see on piisavalt laetud.
Rakendus on hea, sa pead esmalt oma rahakotti laadima. Mina laadin alati enne plaanilist sõitu, sest ma ei ole aru saanud, kuidas või kas ma saan kasutamata jäänud krediiti üldse tagasi maksta. Rakendusest vist ei saa. Või siis plaanilisema ühistranspordi kasutamise korral osta see 8 euro eest 24 tunniks või kauemaks. Rakendus näitab ka väljumisaegu kõigist peatustest, kui klõpsata konkreetsel liinil/ühendusel, aga asukoht ei arvesta hilinemisaega. Võiks osta mitu piletit ühes rakenduses, st kasutada kogu perele. Lastele (alla 12 vist) tasub osta üksikpilet 135 minutiks 0,5 euro eest, kogu päev on ainult täishinnaga. Pange tähele - praegu (05/2025) kehtib reegel, et kõik piletid peavad olema pärast bussi sisenemist laetud - "märgistatud" QR-koodi abil, et olla kehtivad (asetage terminali alla juhi taha ja oodake kinnitust, pilet muutub kollaseks). Vastasel juhul ei ole see kehtiv ja (väidetavalt) piletikontrollid kontrollivad seda tihti ja nõuavad eriti liinil 37 turistid siis sularahas trahvi 20 eurot isegi siis, kui pilet on ostetud. Üks teine reisija kirjutas, et neile soovitati see ära märkida ja nad ei taha trahvi - me pole nädal aega piletikontrolliga kohtunud, seega ei tea. See märkimine ka rongide vahetamisel või igal sõidul, isegi kui sul on päevapilet. Mõnikord võtab see aega, aga tavaliselt toimib. Eks see on tüütu 4 piletiga perele. 1x ei töötanud terminal, nii et juht kirjutas selle oma lugejale maha. Trogiris rongijaamas oli korduvalt juhtumeid, kus mu mobiiltelefonil oli nõrk andmeside signaal ja piletid ei laadinud ja ei kuvatud pärast sisenemist, aga ilmselt ei olnud ma ainuke. Pardale minek toimub tavaliselt esiuksest, aga ma arvan, et see on rohkem juhi asi, kui inimesi on rohkem, siis ka nemad läksid tagauksest sisse ja sa pidid minema esiuksest oma pileteid märkima. Ametlikult ehk ei pea ees minema või ainult need, kellel pole üldse piletit, aga see oli pigem millal/mis. Piletid ostetakse tsoonide kaupa, seega pead teadma, kust sa tuled ja kuhu lähed ning vastavalt sellele tsoonid ära märkima ja hinda arvutama. Üldiselt kui ma lähen läbi rohkem kui 2 tsooni, siis tasus kohe tagasisõitu planeerides võtta 24h pilet (kehtib alates esimesest märgistamisest, mitte ostmisest). Bussid on enamasti moodsad, enam-vähem õigel ajal, ainult lennujaama liin võib lõigata teel Splitisse/välist ja see võtab tipptunnil üle tunni + neil oli seal mingi teede rekonstrueerimine, nii et tiheda "kruiisiliini" Trogir - Split vahel valiksin kas laeva (Buraline, 9 Eur, 1 tund reisi) või on kommertsbussid, mis peaksid olema kiiremad, mööduvad osaliselt asustatud piirkonnast. Bolt - umbes poole odavam kui ametlik takso (meie maksime tranfer Airport - Ciovo 30 Eur takso kaudu majutus, Bolt tagasi maksis umbes 13 eur baas).