Kangia Classic Helikopter - lend üle jääfjordi Gröönimaal

Kangia Classic Helikopterituur

Ilulissat on Gröönimaa kõige külastatavam linn - eeterlikult ilus 40 km pikkune fjord, mille tipus asub maailma teine kõige tootlikum liustik.

Ja parimad vaated Ilulissati jääfjordile on kindlasti õhust.

Esimest korda elus istusin helikopteris ja kogesin legendaarset Kangia helikopterituuri - 1,5-tunnine kogemus lühikese vahemaandumisega otse liustiku suudmes fjordisse.

Kuidas broneerida lendu ja kui palju see maksab

Helikopteri ekskursioonilende korraldab Air Greenland 'i tellimuslennud ja need tuleb alati broneerida internetis, ideaaljuhul ametliku veebisaidi arcticexcursions.com/helicopter-tour-kangia-classic kaudu.

Hea uudis on see, et helikopterid lendavad ka väljaspool suve (aprill, mai, oktoober), mitte ainult juunist septembrini. Nad lendavad iga päev peale pühapäeva 3-5 korda päevas.

Kangia Helicopter Classic on tõenäoliselt kõige kallim tegevus, mille eest saab Gröönimaal maksta (kui mitmepäevaseid matku sisemaal mitte arvestada).

Hind on olenemata hooajast ja kuupäevadest sama ja ühe inimese kohta 540 eur.

Aga kui te mõtlete, et see on A-st B-sse jõudmine? Mitte mingil juhul. See on ainulaadne kogemus, mis ei kordu.

Ebakindel ilm ja viimase hetke broneeringud

Lendate hommikul või pärastlõunal? Millal on valgus parem? Ja mis kõige tähtsam! Mis saab ilmastikuoludest? Kui olete lennu broneerinud, ei saa seda tühistada, välja arvatud juhul, kui lennuettevõtja ise tühistab selle (näiteks halbade lennutingimuste tõttu).

Probleem on selles, et Gröönimaal ei ole praktiliselt mingeid usaldusväärseid pikaajalisi ilmaprognoose.

Asjakohased prognoosid toimivad ainult 1, maksimaalselt 2 päeva ette. Ja kui ma maksan sellise elamuse eest 540 eurot, siis tahaks ju, et see elamus ei läheks lõpuks kurja ilmaga katki, kas poleks...

Aga kui ma jätan broneeringu viimasele minutile, kas siis on veel kohti vabu?

Raske dilemma.

Lõpuks ei suutnud ma end tagasi hoida ja broneerisin lennu 5 päeva ette, kui olin veel Kanadas Ottawas, mille kaudu reisin Gröönimaale.

Tegelikult oli see tarbetu. Lennupäeval olid küll vabad kohad olemas, kuid ma olin Gröönimaal maikuu lõpus hooajavälisel ajal ning eriti juulis ja augustis võivad kohad välja müüa.

Samas ütles piloot mulle, et tavaliselt ei ole ka suvepuhkuse ajal probleemiks broneerida lend 1-2 päeva enne väljumist, mida ma kindlasti teeksin järgmisel korral.

Broneerisin läbi eelmainitud arcticexcursions.com.

D-päev: pilves ja lumi

Ilmaprognoos 5 päeva enne väljumist, kui ma reisi broneerisin, lubas selget, päikesepaistelist ja tuulevaikset ilma.

Lennu eelõhtul ennustus juba ennustas enamasti pilvist taevast ja hommikul ärkasin terashallade pilvede ja aeg-ajalt lumesajuga tuulise ilmaga.

Kuid miski pole nii halb, kui esmapilgul paistab.

Probleemivaba sõit lennujaama

Järgides e-kirjas toodud juhiseid, on kohtumispaik otse World of Greenland agentuuri kontori ees Ilulissati kesklinnas ( siinsamas).

Mina valisin esimese hommikuse lennu kell 9:00 ja kohtumine kesklinnas on alati 30 minutit enne planeeritud väljumist.

Olen esimene ja, nagu hiljem selgub, ainus kohapeal. Luksus!

Mind tervitab tore vastuvõtuametnik, sees on tasuta vesi ja kohv, kuid ma ei oota 5 minutitki, enne kui kohale ilmub juht ja tema kaubik.

Ilulissati lennujaama, kust väljuvad regulaarsed liinilennud ja ekskursioonilennud, sõidab umbes 10 minutit.

Lahkumisruumis ootame koos juhiga kopteripiloodi, kes tuleb mulle järele, kui kopter on valmis.

Mingit turvakontrolli ma ei läbi.

Helikopter ainult minu jaoks - istekoht piloodi kõrval

Väikese hilinemisega võtab piloot mind lennujaama fuajees peale ja ma olen tõesti ainus osaleja hommikusel lennul.

Kui me mööda asfaltplatsi kõnnime, saan piloodilt marsruudiülevaatuse ja kui jõuame uue läikiva Airbus AS350 helikopteri juurde, saab ka tema üksikasjaliku ohutusülevaatuse.

Ma tänan vaimselt saatust, et broneerisin hommikuse esimese lennu ja olen tõesti üksi.

Helikopter on mõeldud 5 reisijale - parim koht on otse piloodi kõrval, ma saan seda. Ülejäänud 4 istekohta on tagumises reas, kuid ainult 2 reisijat istuvad akna ääres ja ülejäänud 2 istuvad keskel.

Siseruum on väike, nii et vaade on võimalik ka keskmistelt istekohtadelt, aga piloodi kõrval olev iste on lihtsalt kõige parem!

Kui ma istun, olen üllatunud, kui mugavad on istmed ja kui palju jalaruumi mul on.

Vahetult enne õhkutõusu pean panema mikrofoniga kõrvaklapid võimaliku suhtluse jaoks piloodiga.

Veel lennuväljal kinnitab piloot mulle, et ma võin kogu lennu jooksul filmida ja pildistada absoluutselt kõike.

Üllatavalt mugav lend arktilise ilmaga

Mootoreid üles viskates helikopter väriseb veidi, kuid on üllatavalt vaikne.

Olen lennanud üle 720 lennu tavaliste lennukitega, kuid see on minu esimene kord helikopteris, nii et olen väga uudishimulik, kuidas see tundub.

Me tõuseme maast lahti! Ja isegi kui ma kõrvaklappe natuke välja võtan, on müratase meeldivalt madal.

Lennu esimese 10 sekundi jooksul jääme maapinna lähedale ja suundume üle lennuraja. Siis algab see!

Helikopter kallutab ettepoole ja me oleme järsku ees. Milline uskumatu tunne! Ma tunnen rootori jõudu, kuid ma tajun ka seda, kui uskumatult mugav on see lend.

Ei mingit vibratsiooni, ei mingit turbulentsi. Ei õhkutõusmisel, ei lennu ajal, ei maandumisel.

Eilne ilmaprognoos ei valetanud. Suundume pilves taevasse, esimesed lumehelbed ilmuvad klaasidele, kuid aknad on ilmselgelt soojendatud, nii et sellest hoolimata on vaade läbi nende hea.

Me hoiame end napilt pilvede all, nii et ma ei jää ka jääfjordile avanevatest uimastavatest vaad etest ilma.

Maandume liustiku juures.

Lend fjordile kestab umbes 30 minutit. Pärast seda maandume Jacobshavni liustiku vaateväljas. Siin kahetsen esimest korda veidi halba ilma, sest valge jäämass hallivalge taeva taustal sulandub mõnevõrra.

Maandume mäe kaljupoolsele osale, kus on 30-minutiline paus, mille jooksul saan vabalt ringi jalutada.

Maastikul on mugav kõndida, kuid kindlasti on hea mõte kanda talvesaapaid. Just hakkab lund sadama ja temperatuur langeb alla -3 °C.

Liustikku on vaevalt näha, kuid olen siiski täiesti elevil. Päikeseline oleks kindlasti parem olnud, aga siin on õige arktiline meeleolu!

Käin helikopteri ümber, filmin, pildistan ja vahepeal vestlen piloodiga tema tööst ja elust Gröönimaal.

Piloot kinnitab mulle, et kui ma külmetan, võin ma peagi helikopterisse peitu pugeda. Ei ole vaja kogu 30 minutit väljas olla, aga ma kasutan seda maksimaalselt ära.

Tagasilend koos suurejoonelise ringiga

Ilm on veidi paranemas, vähemalt selles mõttes, et pilved on kõrgemal ja lumi lakkab sadamast.

Tagasilend kulgeb mööda fjordi vastaskülge (lõuna) ja võtab jälle umbes 30 minutit.

Kas seda uskumatult eeterlikku maastikku tasub üldse kirjeldada? Otsustage ise:

Ilulissati linn on juba silmapiiril ja seal, kus fjord suubub Disko lahte, on suur jääsoo. Palju suurem kui kõik teised.

Piloot osutab mulle sellele ja küsib, kas ma võin selle ümber järsema pöörde teha. Muidugi on!

See oli nüüd suurepärane lennu lõpp.

Maandumisel Ilulissati lennujaamas olen taas kord vaimustuses, et mul on privilegeeritud koht otse piloodi kõrval, sest tal on lennurada enda jaoks.

Sõit tagasi hotelli

Lennujaama terminalis ootavad mind taas juht ja tema kaubik.

Ma saan valida, kuhu ma tahan, et mind viidaks, transfeer on hinna sees ükskõik millisesse linna hotelli.

Jään kesklinnas maha, sest tahan veel postkaarte ja suveniire osta ning Icefiord'i hotell, kus ma ööbin, on kesklinnast umbes 15 minuti jalutuskäigu kaugusel.

Kas see oli seda väärt?

Ilm ei olnud suurepärane. Hind 540 eur 1,5 tunnise tegevuse eest on päris kõrge. Kas see oli seda siis tõesti väärt?

Ma ei pea kaua mõtlema. Kindlasti!

Minu elu esimene helikopterilend, vaated maastikule, mida ma samuti kunagi elus näinud ei ole, ja liustiku käeulatuses kõndimine on lihtsalt elamused, mida minult kunagi ära ei võeta.

Ja sellepärast me ju reisime, kas polegi?

Praktilised näpunäited lõpuni

  • Võta kaasa ainult väike seljakott, mis mahub jalgade vahele (joogid, kaamera, mobiiltelefon sinna sisse).
  • Sa ei pea oma broneeringut välja printima ega dokumente näitama - anna lihtsalt oma nimi keskuses asuvas kontoris teada.
  • Ideaalne on tuulekindel riietus, sest liustikul puhub sageli tugev tuul.
  • Matkakingad ei ole vajalikud, liustiku laskepaiga ümbruses on maastikul mugav kõndida.

10 parimat hotelli Ilulissat'is

Kas on veel küsimusi?

Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...

1 kommentaar

Logi sisse Cestee'sse

... ülemaailmne reisikogukond

Jätka Facebookiga

Kas teil ei ole veel reisikontot? Registreeru